Carol S. Dweck
Carol Susan Dweck gimė 1946 m. Niujorke. Ji yra amerikiečių psichologė, žinoma dėl savo tyrimų motyvacijos ir asmenybės psichologijos srityse, ypač dėl „mąstysenos“ (angl. mindset) teorijos. Ši teorija nagrinėja, kaip žmonių įsitikinimai apie savo gebėjimus veikia jų mokymąsi, sėkmę ir asmeninį tobulėjimą.
Carol S. Dweck 1972 m. apsigynė socialinės ir raidos psichologijos daktaro laipsnį Jeilio universitete. Per savo karjerą ji dėstė Harvardo, Ilinojaus ir Kolumbijos universitetuose, o nuo 2004 m. yra Stanfordo universiteto profesorė. Jos tyrimai padarė didelę įtaką švietimui, verslui ir sportui, skatindami naujus požiūrius į mokymą, vadovavimą bei motyvacijos ugdymą.
Plačiausiai žinoma Dweck knyga – „Sėkmės psichologija“ (angl. „Mindset: The New Psychology of Success“), kurios atnaujinta versija „Mindset: Updated Edition“ taip pat pasiekė skaitytojus visame pasaulyje. Ši knyga pristato autorės tyrimus apie „fiksuotą“ ir „augimo“ mąstyseną, aiškindama, kaip žmonių įsitikinimai apie savo gebėjimus gali nulemti jų sėkmę tiek profesiniame, tiek asmeniniame gyvenime.
Kita svarbi autorės knyga – „Tu gali! Atskleiskite savo galimybes“ (angl. „Self-Theories: Their Role in Motivation, Personality, and Development“). Joje Carol S. Dweck giliau nagrinėja, kaip mūsų savęs suvokimas ir vidiniai įsitikinimai formuoja motyvaciją bei pasiekimus. Ši knyga buvo pripažinta „Metų knyga“ Pasaulio švietimo federacijos.
Per savo karjerą Carol Dweck pelnė daugybę apdovanojimų, įskaitant E. L. Thorndike'o apdovanojimą už pasiekimus edukacinėje psichologijoje, James McKeen Cattell apdovanojimą už gyvenimo pasiekimus bei Yidan premiją už indėlį į švietimą. Ji taip pat tapo JAV Nacionalinės mokslų akademijos nare.
Carol S. Dweck darbai buvo pristatyti tokiuose leidiniuose kaip „The New Yorker“, „Time“, „The New York Times“, „The Washington Post“ ir „The Boston Globe“, o ji pati pasirodė televizijos laidose Today ir 20/20.
Jos tyrimai padėjo suprasti, kaip mąstysenos formavimas gali paveikti motyvaciją ir pasiekimus, skatindami naujus požiūrius į mokymą, vadovavimą ir asmeninį tobulėjimą.