Apie prekę
Akvilė Kavaliauskaitė
Kai kokia nors pramoginė knyga išpopuliarėja, būtinai turi išstoti saujelė nuobodų, kvykiančių apie nusiritusią visuomenę, literatūrinio skonio nebuvimą ir vargšus rimtų knygų autorius, nepragyvenančius iš rašymo tik dėl skaitytojų kvailumo.
Ar visos populiarios knygos turi patikti? Ne. Kadaise nemažai apie tai galvojau ir priėjau tokios išvados: geras kūrinys turi gerai funkcionuoti savo ribose, o ne lygintis su kitais kūriniais niekuo nesusijusiose kategorijose. Juk eidama į greitojo maisto restoraną nesitikiu prancūziško meniu su įspūdinga vynų korta, o įsijungusi komercinį televizijos kanalą, nesipiktinu, kad ten nerodo Jono Meko filmų retrospektyvos. Dažniausiai iš gyvenimo mes tikimės labai paprastų dalykų: atėję pirkti kebabo, gauti kebabą.
Veritė yra kebabas su visais padažais – aštriu, pikantišku ir švelniu. Žmogžudystės, išdavystės, paslaptys ir audringas seksas, po kurio ant lovos rėmo lieka dantų žymės.
Tiesą sakant, seniai skaičiau knygą, nuo kurios neįmanoma atsiplėšti. Tai – kūrinys, kurį atsiverti septintą vakaro, septintą ryto užverti ir jau po akimirkos neatsimeni, ką gi ten skaitei.
Knyga tapo New York Times ir Sunday Times bestseleriu. Platformoje Goodreads ją jau spėjo įvertinti 1,6 milijono skaitytojų. Vieni rašė, kad nieko geriau nėra skaitę. Kiti – kad per sekso scenas vos neapsivėmė. Dar vieni – kad nesuprato, koks čia žanras, nes kaip ir gotika, kaip ir romantika, o pabaiga – kaip iš meksikietiško serialo.
Taigi, apie ką ta Veritė.
Jauna rašytoja Luena atvyksta į bestselerių autorės Veritės Krosford namus tam, kad pabaigtų jos pradėtą knygų seriją. Pati Veritė po automobilio avarijos guli ant patalo – negali nei vaikščioti, nei kalbėti, ir niekas nežino, ar ji apskritai suvokia, kas aplinkui dedasi. Imtis darbo Lueną įkalba Veritės vyras Džeremis. Spėkit, koks jis. Taip! Gražus, švelnus, seksualus ir mylintis vaikus. Kad sužinotų, ką Veritė ketino rašyti būsimose knygose, Luena ima knistis jos užrašuose ir aptinka autobiografiją, kurios niekas neturėjo aptikti.
Skamba primityvokai, bet parašyti tokias knygas tikrai nėra lengva – reikia labai gerai išmanyti žmonių instinktus ir pačias tamsiausias jų sielų kerteles. Ką jau ką, bet tamsą Colleena Hoover išmano labai gerai.
Veritė autorė – beprotiškai turtinga. Ji jau pardavė daugiau kaip 20 milijonų knygų. Gali būti, kad skaitėte bestselerį Mes dedame tašką. Aš dar neskaičiau, bet skaitysiu, kai ieškosiu knygos, įtraukiančios labiau nei Netflix serialas, ir man visai nebus gėda, kad skaitau neintelektualią literatūrą, kaip ne gėda valgyti kebabo.
„Taip jau nutinka, kai patiri patį didžiausią sielvartą. Ieškai tokių kaip tu... labiau nenusisekusių nei tu... ir naudojiesi jais, kad po tų siaubingų dalykų, kuriuos išgyvenai, pasijustum bent krislą geriau.“
Pastarieji keli mėnesiai jaunai rašytojai Luenai Ešli buvo nelengvi: ji neteko motinos, sąskaitoje liko vos keli doleriai, o ant nuomojamo buto durų jau kelinta diena prilipintas iškraustymo pranešimas. Tad, pasitaikius progai užsidirbti, mergina sutinka imtis neįprasto darbo: garsios trilerių rašytojos Veritės Kroford vyras pasamdo ją užbaigti itin sėkmingos knygų serijos, nes jo žmona po automobilio avarijos nebepajėgia rašyti pati.
Atvykusi į Krofordų namus, Luena imasi nagrinėti kalnus Veritės užrašų. Netikėtai tarp popierių šūsnies ji randa skaudžią ir iki menkiausių detalių atvirą garsiosios rašytojos autobiografiją nuo dienos, kai sutiko vyrą Džeremį, iki negrįžtamai visos šeimos gyvenimą pakeitusio įvykio – pirmosios dukters žūties.
Džeremiui apie rastą rankraštį Luena neprasitaria: be užuolankų išberti Veritės prisipažinimai gedinčiam tėvui taptų per dideliu smūgiu. Bet pamažu ji supranta, kad, vis daugiau laiko leisdama su Džeremiu, ima jam jausti šį tą smarkiau nei lengvas potraukis. Jei Džeremis perskaitytų bent kelis rankraščio puslapius, jei sužinotų bent vieną kraupią detalę apie Veritę, juk nebegalėtų žvelgti į žmoną tokiu ištikimu ir atsidavusiu žvilgsniu kaip iki šiol, tiesa?..
„Hoover meistriškai supina meilės romano ir trilerio elementus, nepaliaujamai ieškodama nykstančių ribų tarp tiesos ir melo.“
Womanʼs Day
„Sukrečianti iki širdies gelmių ir niekad neprarandanti taip gerai pažįstamos „hūveriškos“ atmosferos.“
Tarryn Fisher, trilerio „Žmonos“ autorė
„New York Times“ bestselerių autorė Colleen Hoover (Kolyn Hūver, gim. 1979) iš pradžių dirbo socialine darbuotoja, vėliau pasuko rašytojos keliu ir sulaukė didelės sėkmės visame pasaulyje. „Veritė“ tapo ne tik „New York Times“, bet ir „Sunday Times“, „USA Today“ ir „Publishers Weekly“ bestseleriu. Pirmąsyk ji pasirodė 2018-aisiais, ir nuo tada vis dar netyla diskusijos, kas gi iš tiesų įvyko romane.
